Ověření účtu

Pro některé činnosti je vyžadováno ověření totožnosti (verification). Ve starší verzi spočívalo v zaslání fotokopií dokladů, na kterých musí souhlasit jméno a adresa s údaji uloženými v elektronické peněžence. Doklady musí být platné, pokud je datum platnosti na druhé straně, je třeba ofotit a zaslat i tu. Provedení je jednoduché a vyřízení trvá většinou do 10 pracovních dní. Způsoby jsou obdobné pro všechny peněženky vyžadující ověření, ale podobné je to i jinde.
Zaslání dokladu se jménem a dokladu o adrese.
Z osobní (Personal) nabídky v okně profilu (Profile) vyberte ověření (Verification). Kliknutím na tlačítko Provést ověření (Become Verified) otevřete okno s volbou ověřovacího dokumentu. Zvolte Fotografické ověřeni (Photo ID) a klikněte na Další (Next). K ověření lze použít fotokopie ve formátech jpg, png bmp, tif nebo dokument v pdf. Přijímají se řidičské průkazy (Drivers licence), pasy (Pasport) nebo občanské průkazy (State ID). Zatrhněte zvolený druh a způsob dodání (Submission method) – elektronicky nebo poštou. Při nejjednodušším zaslání elektronicky kliknutím na Procházet vyhledejte příslušný soubor na svém počítači a poklepáním jej vložte do formuláře. Pokračujte kliknutím na Další. Obrázek se načte a zobrazí. Tlačítkem Dokončit (Finish) ukončíte odesílání. Dále je třeba odeslat ověření adresy obdobným způsobem. Přijímají se účty (Utility Bill), telefonní faktury (Phone Bill), výpisy účtu kreditní karty (Credit card statement) nebo výpis z bankovního účtu (Bank statement). Dokumenty nesmí být starší než 3 měsíce.
Správně zaslané dokumenty se zobrazí a stav jejich zpracování lze kontrolovat z výpisu účtu ve středisku správ (Message Center) v položce kontrola stavu ověřování (Check your verification status).
Nyní běžný způsob ověření je pomocí kreditní karty. Peněženka odečte malou sumu z karty (řádově desítky Kč). Na výpisu z účtu v kolonce zpráva pro příjemce zjistíte u položky s názvem peněženky 4místné číslo, které je třeba zapsat do formuláře v peněžence a tím je ověření provedeno. PayPal po ověření navracel (refundoval) během několika dnů odečtené peníze na váš účet, takže ověření nic nestálo (mimo bankovní poplatky, pokud jsou účtované vaší bankou), ale nevím, zda to stále dělá. Pokud ne, můžete si poslat bez dalších poplatků peníze zpět.
K ověření se dostanete kliknutím na položku Verifikation, která může být také někde v záhlaví výpisu z účtu. Zvolí se druh ověření kreditní kartou. Do formuláře s předtištěným jménem a adresou se zapíše číslo kreditní karty, potvrdí se její druh, (Visa, Mastercard...) a kontrolní číslo karty – 3místné číslo na rubu vedle kolonky s podpisem. Po zjištění kódu z výpisu účtu se otevře v peněžence opět kolonka verifikace (Get Verified) a u zapsané karty se zvolí zadání kódu, který se zapíše do příslušné kolonky.
Upozornění: Karta musí mít povoleny platby přes internet - většinou stačí mít nastavený limit pro platby přes internet.
Nejnověji lze provést ověření pomocí mobilního telefonu. Vyplníte své číslo a přijde vám textová zpráva s kódem, který je třeba přepsat do formuláře. Tato možnost pracuje jen u mobilních operátorů, nefunguje na pevných linkách.